Ketua STIE Syari’ah Bengkalis Studi Banding ke Institut Pendidikan Guru Kampus Perempuan Melayu Melaka

icon   Pada 23 September 2022 Bagikan ke :

BENGKALIS – Sebagai upaya peningakatan program kerjasama STIE Syari’ah di tingkat Internasional. Ketua STIE Syari’ah Bengkalis didampingi Wakil Ketua II Bidang Administasi, Fadhil Junery selaku Kamis 22 September 2022 melaksanakan studi banding ke Institut Pendidikan Guru Kampus Perempuan Melayu Melaka Malaysia.

"Studi banding ini rangka kerjasama STIE Syari’ah Bengkalis dengan Institut Pendidikan Guru Kampus Perempuan Melayu Melaka Malaysia khususnya dalam bidang tri dharma perguruan tinggi. Pilihan kampus ini untuk dilaksanakan kerjasama karena secara geografis lebih dekat dengan kota Bengkalis," ungkap Khodijah. 

Selain itu juga Khodijah Ishak juga menyampaikan pengembangan program pendidikan dan seni budaya melayu yang akan dilaksanakan pada 2 bulan mendatang.

Kehadiran dan program kerjasama yang ditawarkan pihak STIE Syari’ah Bengkalis disambut dengan baik oleh pihak Institut Pendidikan Guru Kampus Perempuan Melayu Melaka Malaysia. Untuk memberikan kemudahan dalam program kerjasama yang telah disepakati bersama maka akan diikuti dengan sebuah Memorandum Of Understanding. 

Ketua Jabatan Pembangunan Latihan Institut Pendidikan Guru Kampus Perempuan Melayu Melaka Malaysia Norsiah binti Bahari menyampaikan meminta pihak STIE Syari’ah segera menyampaikan permohonan program kejasama dan program yang akan dilaksanakan pada dua bulan mendatang kepada Institut Pendidikan Guru Kampus Perempuan Melayu Melaka Malaysia

Turut hadir pada kegiatan tersebut dari pihak Institut Pendidikan Guru Kampus Perempuan Melayu Melaka Malaysia, adalah Ketua Jabatan Pembangunan Latihan, Dr. Norsiah binti Bahari , Ketua Jabatan Pengajian Melayu, H Anuar bin Mohd Len Dr. Nasri bin Abdullah Ketua Jabatan Penyelidikan dan Inovasi, Pn. Jaimah binti Abdul Manaf-Pensyarah Kanan JPM, En Aimi Shahrin bin Jais Pensyarah kanan, En. Hashim bin Kalil Pensyarah kanan dan Tn. Hj Azman bin Aziz pensyarah kanan.

Sementara dari pihak STIE Syari’ah Bengkalis Khodijah Ishak dan Wakil Ketua II Bidang Administrasi dan Keuangan, Muhammad Fadhil Junery. ##DISKOMINFOTIK.